Bredband/Kabel-TV

Kabel-TV och bredband
Boende har tillgång till bredband och Kabel-TV . Kostnaden för dessa
ingår i månadsavgiften.

Bredband
Bredband tillhandahålles via föreningens fibernätverk och tillgången
till internet regleras genom ett avtal med Stockholms Stadsnät AB. Samtliga
boende har tillgång till 200/200 Mbit/s, men kan betala extra för högre
hastighet genom att teckna avtal med Stockholms Stadsnät. Ett basabonnemang
för IP-telefoni ingår i föreningens avtal, vilket innebär att endast
samtalskostnader tillkommer. Det finns även möjlighet få IP-TV genom
avtal med Sappa eller Viasat. En instruktion om bredbandet och
tilläggs-tjänster hittar du här (http://media.palsundet.se/2017/04/bredbandsguide-brf-plsundet.pdf)

Kundtjänst Stockholms Stadsnät, telefon: 08-501 220 10
Hemsida: www.stockholmsstadsnat.se

Kabel-TV
Kabel-TV-nätet,  innehåller i mars 2020, ett antal analoga och digital
kanaler. Utbudet levereras från ComHem AB. Boende kan därutöver teckna
abonnemang med fler kanaler från ComHem. Önskas tillgång till HD-kanaler
krävs en TV-modul med programkort eller en box. Progamkortet får man när man
tecknar abonnemang.

Från och med 26 maj 2020 ändrar ComHem TV-utbudet i Brf Pålsundets kabelnät
så att det blir helt digitalt. Radio via kabelnätet försvinner liksom
möjligheten att titta på analog TV. Är din TV omodern (tillverkad före 2008)
så måste du komplettera TV:en med en digitalbox eller byta till en modernare
TV för att kunna se på TV. I basutbudet i brf Pålsundet ingår kanal 1 – 9,
11, ATG Live, Kunskapskanalen, SVT24, Barnkanalen och TV Finland. Detta
utbud kan komma att ändras över tid.

Klicka här för mer information om ComHems förändringar 26 maj.

Kundtjänst Comhem AB, telefon: 90 222
Hemsida: www.comhem.se